Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi - TripsTravel.pl

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Czy muszę podpisywać z Wami umowę?

Podpisywanie umów o udział w imprezie turystycznej jest wymogiem ustawowym, który musimy spełniać jako organizator imprez turystycznych. Oprócz tego umowa jest dowodem ubezpieczenia uczestnika imprezy i w sytuacji, kiedy uczestnik będzie ubiegać się o odszkodowanie z polisy podstawowym dokumentem wymaganym przez ubezpieczyciela będzie umowa podpisana przez obydwie strony.

Wymóg nie dotyczy wycieczek jednodniowych, które nie są imprezami turystycznymi w rozumieniu przepisów Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Skąd mam wiedzieć czy są jeszcze wolne miejsca na wycieczkę?

W opisie każdej wycieczki, pod ceną widoczny jest status dostępności miejsc występują trzy rodzaje informacji: w kolorach zielonym, pomarańczowym i czerwonym:

  • „dostępne wolne miejsca” oznacza, że mamy dużo wolnych miejsc;
  • „mało wolnych miejsc” oznacza, że na wycieczce zostało kilka wolnych miejsc, które prawdopodobnie wkrótce sprzedamy;
  • „brak miejsc” oznacza, że nie ma już wolnych miejsc, a zgłoszenia, które do nas dotrą, zostaną wpisane na listę rezerwową wg kolejności zgłoszeń (z wyjątkiem posiadaczy Karty Stałego Klienta, którzy mają pierwszeństwo na liście rezerwowej).
Skąd mam wiedzieć, czy wycieczka się odbędzie?

Ze względu na duże nakłady pracy i koszty organizacji dokładamy wszelkich starań aby nasze wycieczki były realizowane zgodnie z planem. Anulacje wyjazdów zdarzają się głównie z powodu niewystarczającej liczby wpłat, która zapewnia rentowność organizacji danego wyjazdu. Niezbędne minimum musimy osiągnąć na 14 dni przed terminem (wyjazdy krajowe) lub 30 dni (większość wyjazdów zagranicznych). Klienci, którzy rezerwują z małym wyprzedzeniem muszą liczyć się z ograniczoną dostępnością miejsc, czyli np. z brakiem odpowiedniego pokoju.

Przeważnie na 7 dni przed terminem każdej imprezy publikujemy posta na fanpage’u oraz wysyłamy e-mail z pakietem dodatkowych informacji – jeśli nie ma wiadomości w skrzynce odbiorczej, wówczas warto sprawdzić folder „Spam”.

Jak się dowiem czy wycieczka będzie anulowana?

Informację o anulacji staramy się publikować możliwie z jak największym wyprzedzeniem, przeważnie na 2 tygodnie przed terminem imprezy. Jeśli zostaniemy zmuszeni do anulowania, staramy się przenieść wycieczkę na inny termin, a osoby, które zapisały się i opłaciły udział w anulowanej imprezie, dostają propozycję udziału w nowym terminie, propozycję udziału w innej wycieczce lub zwrot 100% wpłaty. Szczegółowe informacje na temat anulowania imprez są dostępne w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa (pkt. 5).

Ile czasu trzeba czekać na zwrot wpłaty w przypadku odwołania wyjazdu?

W przypadku odwołania wycieczki wpłaty zwracamy zgodnie z przepisami w ciągu 14 dni od daty poinformowania o anulacji. Zwrot następuje przelewem na konto, z którego przyszła wpłata, chyba że uczestnik wskaże inny numer rachunku.

Nie mam drukarki/skanera, jak mam odesłać umowę?

Wystarczy zgłosić nam brak możliwości wydruku, wówczas my przygotujemy umowę i podpiszemy ją podczas zbiórki. W przypadku braku skanera, po wydrukowaniu umowy można do nas wysłać zdjęcie umowy np. przez MMS.

Czy można się zapisać na wycieczkę z dzieckiem?

W opisie imprezy informujemy czy wycieczka jest odpowiednia dla osób z dziećmi. W razie wątpliwości prosimy o kontakt.

Czy mogę dołączyć do wycieczki w pojedynkę?

Tak, większość naszych uczestników to single, a w przypadku kiedy wyjazd zawiera nocleg/i pojedyncze osoby zostają zakwaterowane w pokoju wg wcześniej zgłoszonych preferencji (np. ze wskazanym kolegą/koleżanką) lub zostaną zakwaterowane z osobą w podobnym wieku tej samej płci. Pojedyncza osoba może mieć zarezerwowany pokój pojedynczy czy też inny do pojedynczego wykorzystania – za dopłatą.

Co zrobimy w przypadku niepogody zwłaszcza podczas imprez plenerowych (spływ kajakowy, trekking górski)?

Staramy się w miarę możliwości realizować program wyjazdu, ale jeśli warunki atmosferyczne są niesprzyjające to zawsze mamy pomysł jak zagospodarować czas, żeby spędzić go ciekawie i bezpiecznie. Śledzimy prognozy pogody na kilka dni przed wyjazdem w dany region, ale prognozy się zmieniają i różnią się od siebie, więc nie mogą wpływać na decyzję o realizacji danej wycieczki. O tym, jaka będzie pogoda dowiemy po dotarciu do miejsca docelowego i wówczas pilot lub przewodnik podejmuje decyzję o sposobie realizacji programu imprezy. Znając prognozę pogody uczestnicy, mają szansę odpowiednio się przygotować do wyjazdu i zadbać m.in. o odpowiedni ubiór i obuwie.

Zapisałem/am się na newsletter i go nie dostaję.

Sugerujemy sprawdzić folder „Spam” lub „Oferty” na skrzynce e-mailowej.

Czy muszę wyrażać zgodę na przetwarzanie wizerunku na potrzeby publikacji fotorelacji z wyjazdu na stronie internetowej i w mediach społecznościowych?

Zgoda na publikację jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Staramy się, aby fotorelacja była ciekawą pamiątką z naszego wyjazdu, więc do wspólnych zdjęć zapraszamy osoby zainteresowane. Przed rozpoczęciem fotorelacji pilot zawsze informuje uczestników o tym, że mogą być widoczni na zdjęciach. W każdej chwili można się do nas zwrócić o wycofanie określonego zdjęcia z publikacji.